Levadomis iki 25 krioklių

Madeira garsėja levadomis – tai specialios drėkinimo sistemos, kanalai, surenkantys rezervuarų bei lietaus vandenį ir gabenantys jį į mažiau kritulių gaunančią šiaurinę salos dalį. Pirmąją savo atostogų dieną saloje nusprendėme pereiti 25 fontanų maršrutą – 25 fontes levadą. Atstumas – 6 km į vieną pusę. Pavadinimas ne iš piršto laužtas – viso maršruto metu iš kalnų teka vandens srovės, o priėjus levados pabaigą – į skaidrų ežerą subėga kriokliukai.

Levados pradžia – Paul da Seros plynaukštė, esanti 1050 m aukštyje, į kurią užvažiavome savo nuomotu automobiliu. Pabaiga – Risko krioklys.

Nors ši levada yra laikoma vidutinio sunkumo, aš ją priskirčiau prie sudėtingesnių. Take pilna laiptelių, medžių šaknų, prikritusių akmenų, susiaurėjimų ir kitokių kliūčių. Tad nusiteik, kad žygio metu reikės pamankštinti kojas. Būtinai turėk patogią avalynę. Aš avėjau žygiams skirtas basutes, bet vietoj jų mielai būčiau pasirinkusi žygiams skirtus kedus, kadangi nuo nelygaus paviršiaus, koja slydinėjo basutėse, buvo labai nepatogu. Taip pat rekomenduoju turėti striukę nuo vėjo ir lietaus, kadangi saloje labai permainingi orai – vieną akimirką šviečia saulė, kitą – sala panyra į debesį ir  atvėsta.

Išsiruošus į žygį, su savimi nepamiršk vandens ir užkandžių. Pavyzdžiui, mes namie susitepėme sumuštinius, kuriuos labai skaniai suvalgėme prie krioklių. Pasistiprinę, pailsėję, grįžome tuo pačiu maršrutu atgal. Einant kitomis levadomis, galima pradėti žygį vienoje vietoje, o baigti kitoje – kas yra įdomiau nei grįžti tuo pačiu taku.

Mes, eidami atgal, išsukome iš pagrindinio maršruto ir ėjome iki kito krioklio, kol atsimušėme į uždarytą kelią. Takas buvo nepraeinamas, nes neseniai vyko griūtis ir ten buvo nesaugu vaikščioti. Palandžioję po uolas, grįžome į pagrindinį taką.

Viso 25 fontes levadą nuėjome 12,5 km, užtrukome apie 5 valandas. Mums baigiant žygį atslinko debesis, kuriame paskendo apylinkės ir nieko nebesimatė aplink. Kaip minėjau, žygius rekomenduoju daryti anksti ryte, kol nėra debesų, kad spėtum pamatyti gamos grožį.

Beje, keliaujant po salą, nenustebk kelyje sutikęs karvių. Jos čia jaučiasi šeimininkėmis ir vaikšto kur tik nori.

Padarę gerą kojų apšilimą ir perėję 25 krioklių levadą, vakare ilsėjomės, nes kitą dieną laukė dar didesnis iššūkis – kopti į 1860 m kalno viršūnę. Sėkmės man tokiam išbandymui!

Pasidalink:

Susiję įrašai

Mažai žmonijos paliesta vieta – šv. Lorenzo ragas

Trečioji diena saloje – vėl aktyvi ir kupina nuostabių vaizdų. Aplankėme šv. Lorenzo ragą (Ponta de Sao Lourenco) – labiausiai į

Aukščiausia viršūnė mano gyvenime

Kiekvienų atostogų metu man norisi užkariauti bent vieną viršukalnę. Į Madeirą važiavau su tikslu – užkopti į auščiausią jos kalną,

Madeira: kur tik pasisuksi – visur nuostabūs vaizdai

Renkantis kelionių kryptį, aš pirmiausia atsižvelgiu į tai, ar kraštas, į kurį norėčiau nuvykti, pasižymi gražia gamta, kadangi esu jos

2 Replies to “Levadomis iki 25 krioklių”