Lietuvos šimtmečio proga – 200 km plaukimas jėgos aitvarais Baltijos jūroje

Kad mano vyras yra išprotėjęs dėl vėjo ir jūros jau seniai žinojau. Bet kad taip stipriai… Pieš pat Jonines perplaukė jėgos aitvarais visą Lietuvos pajūrio ruožą ir dalį Latvijos. Pradėjęs Nidoje,  finišavo Latvijoje – ties Akmenragės švyturiu, įveikęs daugiau nei 200 km. Didžiuojuosi ir palaikau už tokią iniciatyvą ir užsibrėžto tikslo įgyvendinimą.

O kaip kilo mintis ir kaip sekėsi įgyvendinti šimtmečio plaukimą pasakoja pats idėjos sumanytojas Romas.

Idėja perplaukti Lietuvos Baltijos jūros pakrantę man nedavė ramybės jau seniai. Bet tokiam iššūkiui nebuvo palankių oro sąlygų. Norint sėkmingai perplaukti Lietuvos pajūrį ir pasiekti Latviją, turi pūsti 6-9 m/s greičio vakarų – pietvakarių vėjas. Prieš porą dienų pamačius, kad ateinančią savaitę orų prognozės yra tinkamos, pasiryžome šiai avantiūrai ir susikrovę įrangą pajudėjome link pajūrio.

Plaukiau aš ir kaitavimo mokyklos  www.kaitunuoma.lt instruktorius ir bendrasavininkas Dalius, o krante lydėjo Romas Sematovič.

Nuplaukėme 205 km, iš jų – 102 km Lietuvoje, likusius  – Latvijoje. Iš viso žygis truko 12 h, iš kurių plaukėme  9 h 45 min.

Žemėlapis čia.

Iššūkį pradėjome su Flysurfer Sonic 15m2 (Dalius) ir Sonic2 11 m2 (aš) aitvarais. Prie Palangos tilto man nutrūko stropa, kaitas susimalė bangose. Be viso šito, sumažėjo vėjas, todėl buvome priversti keisti aitvarus į didesnius. Tad plaukimą baigėme su Sonic 15m2 (aš) ir Soul 18m2 (Dalius).

Tęsiant pasakojimą apie įrangą, paminėsiu, kokias lentas turėjome.  Dalius plaukė su Flysurfer Rush, o aš – su Wainman Joke lentomis. Pasirinktomis freestyle tipo lentomis  su dideliu išlinkimu (rocker‘iu) buvo lengva skrosti bangas. Iš įrangos dar turėjome kuprinėles su gertuvėmis, racijomis ir smulkiais daiktais. Viskas pravertė. Įrangos pasirinkimui priekaištų neturiu, pataikėme gan neblogai.

Nors įranga buvo gera ir vėjo stiprumo pakako, tačiau su kryptimi pasisekė mažiau. Iš pradžių kai kuriose vietose reikėjo plaukti į vėją ir tai atėmė daug jėgų, o pabaigoje –  pavėjui. Būtų pasisekę labiau, jei pradžioje vėjas būtų pūtęs iš pietvakarių, o plaukimo pabaigoje – iš vakarų. Jei būtume norėję tęsti žygį, deja, nebūtume galėję to padaryti  – toliau krantas sukosi, todėl vėjas būtų pūtęs nuo jo.

Iššūkio metu stengėmės plaukti per lygų vandenį prie pat kranto, tačiau didžiąją dalį kelio teko plaukti bangų mūšoje arba už jos, kas nebuvo lengva. Sunkiausia buvo perplaukti Klaipėdos ir Liepojos uostus (ypač Liepojos, nes plaukėme apie 2,5 km nuo kranto). Taip pat buvo akmeningų ruožų ties Karkle bei 4 m aukščio bangų – jau Latvijoje, iššūkio pabaigoje.

Nors kitą dieną skaudėjo visus šonus, o akys buvo lyg smėlio pripiltos, tačiau nuotaika buvo gera ir liko tik teigiami atsiminimai.

Ačiū visiems palaikiusiems ir sekusiems mūsų šimtmečio nuotykius!!!

Ačiū Romui Sematovič už įamžintas žygio akimirkas.

P.S. Mūsų iššūkis sudomino ir žiniasklaidą. Straipsnį galima paskaityti čia.

Pasidalink:

Susiję įrašai

Mažai žmonijos paliesta vieta – šv. Lorenzo ragas

Trečioji diena saloje – vėl aktyvi ir kupina nuostabių vaizdų. Aplankėme šv. Lorenzo ragą (Ponta de Sao Lourenco) – labiausiai į

Aukščiausia viršūnė mano gyvenime

Kiekvienų atostogų metu man norisi užkariauti bent vieną viršukalnę. Į Madeirą važiavau su tikslu – užkopti į auščiausią jos kalną,

Įmerkė kojas į Baltijos jūrą

Labai vertinu savaitgalius, kuomet galiu laiką skirti mažoms kelionėms ar lengvam sportui. Dažniausiai mūsų šeimoje laisvadieniai būna seniai suplanuoti, bet

One Reply to “Lietuvos šimtmečio proga – 200 km plaukimas jėgos aitvarais Baltijos jūroje”