Paskutinė atostogų para Hošimine

Pailsėję Fukuoko saloje, paskutinę atostogų parą praleidome Hošimine – kur pradėjome, ten ir baigėme pasimatymą su Vietnamu. Atskridę, įsikūrėme tame pačiame hostelyje, kur nakvojome pirmą atostogų dieną, ir nieko nelaukę pradėjome ekskursiją po didžiausią šalies miestą.

Hošimino pavadinimas yra kilęs nuo ilgamečio Vietnamo komunistų lyderio Ho Chi Minh‘o vardo. 1976 m. šiaurinei Vietnamo daliai laimėjus karą prieš pietinę, šis miestas iš Saigono pavadinimo buvo pervadintas į Hošiminą. Vis dėlto dar ir dabar šis miestas neretai vadinamas Saigonu.

Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi, kaip sakoma. Turėdami visą dieną šiam miestui, aplankėme žinomiausius objektus. Didžiausią įspūdį paliko Karo muziejus dėl efektyvaus karo nuotaikos perteikimo kraupiomis fotografijomis, garso efektais prie karo artilerijos, realistiškomis celėmis, įrankiais, ant kurių dar likę kraujo. Šis muziejus, kuriame yra daugiau Amerikos karinės technikos, man emociškai stipresnis nei esantis Hanojuje, kur eksponuojama daugiau Rusijos technikos. Bet kaip minėjau anksščiau, verta aplankyti abu muziejus.

Tęsiant pažintį su Vietnamo istorija, aplankėme Nepriklausomybės rūmus (Reunification Palace), kuriuose Vietnamo karo metu gyveno ir dirbo tuometinis pietų Vietnamo prezidentas. Viena įdomiausių šio pastato vietų – įvairias pastato sales jungiantys tuneliai.

Apžiūrėję Vietnamo istorijos svarbiausius objektus, nusprendėme užsukti į Prancūzų kolonijinės valdžios simboliu tapusią gotikinio stiliaus Notre Dame katedrą – vieną pagrindinių krikščionybės centrų Vietname. Deja, tuo metu vyko pamaldos ir mūsų neįleido į vidų, tad sukome ratus aplink ją lauke.

Ilgai nelūkuriavę prie katedros, nuėjome į šalia esantį  senąjį paštą, kurio architektūra maloniai nustebino.

Baigus pažintinę dienos dalį pašte, kuriame darbuotojai plušėjo aptarnaudami vietinius, laukė ne ką svarbesnė dalis – lauktuvių ieškojimas. Šį darbą pasilikome paskutinei dienai tikslingai, kad kelionės metu nereiktų kuprinėse nešioti papildomo svorio. Be to girdėjome, kad Hošimino Binh Tay turguje  visko galima įsigyti. Taip, prekyvietė tokia didelė, kad nesu tikra, ar mes ją visą apėjome. Turguje išbandėme savo derybinius įgūdžius, nes prekybininkai čia mėgsta kainas smarkiai užsikelti. Būtina derėtis. Įsigiję lauktuvių tiek sau, tiek artimiesiems, pasistiprinome Ben Thanh gatvės maisto turguje, kur buvo galima pasirinkti skirtingų virtuvių patiekalų. Buvo labai skanu ir sotu. Rekomenduoju ir tau užsukti.

Prikimšę pilvus, pasivaikščiojome po mažas didmiesčio gatveles. Mane šokiravo toks vaizdas: moterėlė ant žemės padėjusi kartono lapą, o ant jo pametusi vištienos mėsą, ją prdavinėjo ir tuo pačiu pešė plunksnas dar gyvai vištai, kai, tuo tarpu, likusios perekšlės tupėjo šalia ir laukė savo egzekucijos. Kraupu, bet prie jos jau rikiavosi vietiniai pirkėjai… Šalia tokios „parduotuvės“ stovėjo grožio meistrės ir kvietė užsukti į SPA saloną. Einant pro jį jau vakare, matėme, kaip ta pati grožio meistrė tame pačiame salone miegojo ant grindų pasitiesusi čiužinį. Ten pat dirba – ten pat ir miega. Nieko nuostabaus, juk kai mieste yra virš 8-ių milijonų gyventojų, žmonės turi labai mažai ploto sau.

Mūsų hostelio šeimininkė taip pat nešikarnai gyvena. Išnuomojusi kambarius, pati miega virtuvėje ant medinės sofos. Prieš gerus 15-20 metų ir Palangoje vietiniai miegodavo virtuvėse, rūsiuose ar net voniose, kai tuo tarpu, kambarius išnuomodavo poilsiautojams. Gal visgi taip stipriai ir nesiskiriame nuo vietnamiečių?

Esu tikra, kad po kelių metų ši Azijos šalis irgi pasikeis į gerą kaip mūsų šalis tai padarė. O kol dar ji yra tokia savita, kol visi pasaulio turistai dar nespėjo atrasti šio krašto ir smarkiai nudėvėti, visa širdimi rekomenduoju tau ten apsilankyti!

Galvodami, kad Vietnamas tikrai yra must visit šalis nuotykių ieškotojams, krovėmės kuprines ir ruošėmės kitos dienos kelionei atgal į Lietuvą. Laukė ilgas, 29 valandų skrydis namo. O mūsų nuotaikos lėtuve buvo kaip šioje nuotraukoje…

Bye bye, meile! Bye bye, Vietname!

Pasidalink:

Susiję įrašai

Fukuoko saloje – gražiausi Vietnamo paplūdimiai

Atvėsę Vietnamo šiaurėje, paskutines atostogų dienas praleidome vėl šiltuose pietuose. Iš sostinės Hanojaus nuskridome į Fukuoko (Phu Quoc) salą, kuri

Vietnamo sostinė – Hanojus

Po turo Long bay, grįžome į Hanojų ir skyrėme daugiau laiko antram pagal dydį miestui, turinčiam virš 1,4 mln. gyventojų.

Halongas – Vietnamo vizitinė kortelė

Vietnamas yra apdovanotas gamtos stebuklais. Tuo įsitikinome keliaudami po visą šalį. Iš nuostabios Ninh Binh provincijos grįžę į sostinę Hanojų,

One Reply to “Paskutinė atostogų para Hošimine”