Fukuoko saloje – gražiausi Vietnamo paplūdimiai

Atvėsę Vietnamo šiaurėje, paskutines atostogų dienas praleidome vėl šiltuose pietuose. Iš sostinės Hanojaus nuskridome į Fukuoko (Phu Quoc) salą, kuri garsėja gražiausiais Vietnamo paplūdimiais. Įvertinome juos savo akimis.

Fukuoko, dar vadinama Kokosų, sala, yra brangesnė nei žemyninės dalies kurortai, kaip pavyzdžiui, Muine, bet paplūdimiai – tikrai gražesni, nors labiau tinkantys tingioms atostogoms, o ne aktyvioms vandens pramogoms. Nemėgstame gulinėti pliaže, bet atostogų pabaigai tokia koncepcija labai tiko.

Apsigyvenome salos centrinėje dalyje, netoli Duongdongo (Duong Dong) – salos sostinės. Apsistojome bungalų (angl.: bungalow) – vasarnamio tipo, mediniame namelyje, pastatytame ant pastolių. Už keturias nakvynes sumokėjome 117 eurų.

Šiame bungalų resorte aplinka nereali – šalia namelio auga palmės, prie jų kabo hamakai, viename jų gulėdavau ir relaksuodavau vakarais, aplink vaikštinėja vištos ir gaidžiai, kurių giedojimas žadina rytais. Šis kaimas turi ir baseiną, kuriame išsimaudėme tik vieną kartą, nes dienas leisdavome paplūdimiuose, į kuriuos važinėjome motoroleriu. Kiekvieną dieną – vis skirtingas pliažas.

Pirmą dieną užsukome į Long Beach paplūdimį, kuriame tiesiog džiaugėmės malonia šiluma ir palydėjome saulę bariuke ant paplūdimio kranto. Paplūdimys manęs nesužavėjo, pavadinčiau jį popsiniu: daug viešbučių, kavinių, gultų ir masažo meistrių, kurios darbuojasi pliaže. O kur balto smėlio pliažas?

Kitą dieną paklausėme šeimininkės rekomendacijų ir nuvykome į, pasak jos, gražiausią salos pliažą – Sao, esantį salos pietuose. Ir štai balto smėlio paplūdimys, žydra jūra ir palmės su sūpynėmis! Kaip gera buvo tiesiog suptis, stebėti po kojomis atriedančias bangas ir jausti švelnų vėją plaukuose. Man reikėjo būtent tokio poilsio!

Nors Sao tituluojamas gražiausiu salos pliažu, turistų jame daug nebuvo. Gal dėl to, kad jis yra toliau nuo salos sostinės, kur yra daugiausiai viešbučių. O gal dėl to, kad tuo metu, pūtė rytų vėjas, nešantis į krantą šiukšles. Viešbučiai savo teritoriją tvarkydavo, bet ten, kur vieša teritorija, buvo kalnai šiukšlių. Mes susiradome švaresnį kampelį, kur šiukšlių buvo mažiau, ir dieną leidome čilindami ir šokinėdami bangose.

Vakarop bandėme privažiuoti prie netoliese esančio Khem paplūdimio, bet visur atsimušdavome į prabangius viešbučius arba statybas, kur nueiti į pliažą neleisdavo apsauga. Šiuo metu saloje dygsta viešbučiai, kurie okupuoja pliažus, tad vertėtų šią salą aplankyti kuo greičiau, kol lankymasis pliažuose yra nemokamas.

Žinoma, dar yra nuostabių pliažų, kurie yra nemokami. Pasivažinėję po salos pietus, trečią dieną vėl šokome ant motorolerio ir patraukėme į salos šiaurę. Tikslas – Jūros žvaigždžių (angl.: Starfish) paplūdimys. Kelionė truko apie 40 minučių, o pabaigoje teko dardėti net žvyrkeliu. Šiaip ne taip atsibeldę, nekantravome sužinoti, ką pamatysime šiame užkampyje. Įžengus į paplūdimį, patekau rojų! Žmonių vos vienas-kitas, vanduo dar žydresnis nei Sao pliaže, baltas smėlis ir jokių šiukšlių! Paplūdimio pavadinimas ne iš piršto laužtas – visa jūra nusėta jūros žvaigždėmis.  Fantastinis vaizdelis!

Norėdami ištyrinėti šį rojaus kampelį, ėjome pasivaikščioti paplūdimiu. Praėjome keletą lūšnelių ant jūros kranto, kur įsikūrusios vietinės žvejų šeimos. Už rąstais paremtų trobesių radome laukinį pliažą. Gamta, vanduo ir nė vieno žmogaus. Dviem skirtame paplūdimyje ir likome.

Keletą valandų pasimėgavę saulės voniomis, keliavome toliau palei  Bãi Rạch Tràm & Rạch Vẹm paplūdimius į kaimą ant vandens. Jame mediniuose trobesiuose gyvena vietiniai, o aplink didelis skurdas ir netvarka. Buvau šokiruota matydama tokį vaizdą: moteris ant liepto valo žuvį, aplink laksto basakojai vaikai, o vyras tingiai supasi hamake. Kaip minėjau ankstesniuose įrašuose, vyrai šioje šalyje nepervargsta dirbdami, o visą ūkį ant savo pečių laiko moterys. Tiesa, liūdnų, verkiančių žmonių nematėme – turi savo palmę, susižvejoja jūroje žuvies ir nieko jiems daugiau nereikia. Reiktų pasimokyti tokio paprastumo ir mums. Tokio gyvenimo po palmėmis.

Mūsiškis gyvenimas po palmėmis mums patiko, kai ketvirtą dieną tęsėme paplūdimių vojažą.  Tą dieną važiavome link salos šiaurės stodami keliuose paplūdimiuose, kur plaukiojo daug žvejų laivų.

Pastarieji nežavėjo – prieš akis mačiau įsimylėtą Jūros žvaigždžių paplūdimį. Į jį ir grįžome. Tądien buvo labai karšta, bandžiau atsigaivinti kokosų pienu, kurį pirkome kavinėje ant vandens, bet veltui – jis per saldus troškuliui numalšinti. Kavinė irgi netipinė – medinė, su žemais staliukais bei hamakais ir jūroje aptvaruose auginamais delikatesais – rykliais.

Be laiko, praleisto kavinėje, Romas dalį dienos slėpėsi medžių pavėsiuose, o aš mirkau jūroje tarp žvaigždžių ir žiūrėjau į horizontą, kur matėsi Kambodžos krantai. Gal būtent šią šalį aplankysime kitą kartą? Bet kol kas dar reikia pasidžiaugti Vietnamu.

Vietnamo šiluma dienomis mėgavomės prie jūros, o vakarais vykdavome į šalia namų esančią salos sostinę – Duongdongo (Duong Dong). Joje apstu restoranų, prekyviečių, viliojančių turistus įsigyti lauktuvių. Čia įsikūręs ir šarmingas naktinis turgus, kur sutemus suaktyvėja prekyba suvenyrais ir maistu. Grįždami iš šio turgaus, sustodavome prie gatvės prekiautojų ir ten daug pigiau pirkdavome vaisius, kurie pasirodė dar saldesni nei Muine mieste. Arbūzai, ananasai, bananai ir vietiniai vaisiai, kaip pavyzdžiui, dragon fruit, buvo mano mėgstamiausias atostogų maistas.

Paskutinės atostogų dienos buvo skanios, šiltos ir saulėtos. Nesinorėjo išvažiuoti iš šios salos. Deja, patinginiavę keturias dienas, susikrovėme kuprines ir lėktuvu nuskirdome į Hošiminą. Atostogų liko vos viena para.

Pasidalink:

Susiję įrašai

Paskutinė atostogų para Hošimine

Pailsėję Fukuoko saloje, paskutinę atostogų parą praleidome Hošimine – kur pradėjome, ten ir baigėme pasimatymą su Vietnamu. Atskridę, įsikūrėme tame

Vietnamo sostinė – Hanojus

Po turo Long bay, grįžome į Hanojų ir skyrėme daugiau laiko antram pagal dydį miestui, turinčiam virš 1,4 mln. gyventojų.

Halongas – Vietnamo vizitinė kortelė

Vietnamas yra apdovanotas gamtos stebuklais. Tuo įsitikinome keliaudami po visą šalį. Iš nuostabios Ninh Binh provincijos grįžę į sostinę Hanojų,

3 Replies to “Fukuoko saloje – gražiausi Vietnamo paplūdimiai”