Gražiausi gamtos kampeliai prie Atlanto

Portugalija yra išskirtinė architektūra ir istorija, bet ne ką mažiau ir savo gamtos unikalumu! Sėdint ant uolos, į kurią Atlanto bangos skyla mažomis dalelėmis, užplūsta įvairūs jausmai: tiek euforija, tiek baimė – kokia galinga yra gamta ir koks mažas prieš ją yra žmogus. Tokios mintys manęs nepaleido gražiausiuose Portugalijos gamtos kampeliuose, kuriuose įkvėpti Atlanto platybių rekomenduoju ir tau.

Nazare

Dažnas keliautojas turi tikslų, kuriuos žūtbūt siekia įgyvendinti. Kaip antai, apkeliauti pasaulį, užkopti į kalną ar pagauti savo gyvenimo bangą. Pastarojo tikslo siekiantys banglentininkai renkasi į Nazarą (Nazare).

Dėl palankių vėjų, pietinės srovės, tinkamų krypčių bangų ar, velnias žino dar dėl kokių priežasčių, būtent čia  susiformuoja didžiausios bangos, kurias ir gaudo kietuoliai.

Kiek žinau, didžiausia banga, kuria plaukė banglentininkas buvo virš 30 metrų aukščio! Ar gali įsivaizduoti? Man sunku patikėti! Šiurpuliukai per nugarą pereina… net nežinau, ar aš norėčiau pamatyti tokią bangą… Visgi mums lankantis Nazare, tokių bangų nebuvo.  Jų sezonas yra žiemą – nuo spalio iki kovo, tačiau ir balandžio mėnesį pasitaiko.

Geriausia vieta stebėti banglentininkų lenktynes su gamta yra šalia Nazaro švyturio (São Miguel Arcanjo fortas), šiaurinėje pusėje. Taip pat galima nusileisti į paplūdimį ant kranto, bet šėlstantis vandenynas yra pavojingas, todėl aš nerekomenduoju taip rizikuoti.

Tuo tarpu, mes ramiai pasivaikščioję netoli švyturio, pasigrožėjome paplūdimiu ir pamojavom laivams, vieninteliams tuo metu plaukiojusiems vandens platybėse ir judėjome toliau (į Nazarą užsukome važiuojant iš Porto link Lisabonos).

Cabo da roca

Kita vieta netoli Lisabonos, kur egzistuoja tik tu ir gamta, yra vakariausias Europos taškas – Rokos kyšulys (Cabo da roca).

Jį aplankėme važiuodami iš Sintros. Po visos dienos, praleistos tarp turistų, norėjome pabūti visiškoje ramybėje. Paėję tolėliau Rokos kyšuliu, susiradom vienišą uolą ir ištiesėm kojas į skardžio apačią.

Vandenyno griausmas tiesiog hipnotizavo.

Taip liūliuojama mielai būčiau sėdėjusi visą dieną, bet, deja, atvykome vakarop ir likti iki tol, kol sutems, negalėjome.

Jei esi gamtos vaikas, siūlau vakariausiame Europos taške pabūti kuo ilgiau. Pavyzdžiui, surenk pikniką ten.

Mes užkandžių su savimi neturėjome, todėl maisto ieškoti patraukėme per Kaskais (Cascais) irEstorilio (Estoril) kurortus, kurie garsėja prabangiais viešbučiais, vilomis bei gražiais paplūdimiais. Sustojome pavakarieniauti Paladar Da Guia restorane. Maistas buvo tikrai skanus (tai vienas iš retų atvejų, kai žemyninėje Portugalijoje pavalgėme gardžiai), o gerą emociją sustiprino saulės palydėjimas ant vandenyno kranto.

Algarve

Aplankę vakariausią Europos tašką Rokos kyšulį, nepraleidome progos pabūti piečiausiame Portugalijos regione – Algarvėje.
Iki jos vykome automobiliu iš Lisabonos. Kelionė truko apie 3 valandas. Algarvės regione praleidome tik vieną dieną, dėl ko yra labai gaila. Būtų galima atskiras atostogas skirti šiai Portugalijos pusei.  Bet sukomės su tuo, ką turėjome, ir dieną išnaudojome ypač aktyviai. Nekantravau savo akimis pamatyti oranžinio smiltainio uolienas, kurios yra Algarvės vizitinė kortelė.

Pasistatę mašiną aikštelėje Lagose prie Praia de Dona Ana  paplūdimio, leidomės į žygį pėsčiomis.

Balandį Praia de Dona Ana paplūdimyje vyko vasaros sezono repeticija: grojo muzika, treneris vedė aerobikos užsiėmimus, saulės ir bangų išsiilgę poilsiautojai jau lepinosi šilta diena. Dieną oro temperatūra buvo netoli 30 laipsnių. Nors paplūdimys dar buvo apytuštis, bet įsivaizduoju, kas jame dedasi sezono metu – nėra kur kojos padėti.

Praia de Dona Ana paplūdimys žavėjo savo judesiu, bet kojas įmerkti į Atlantą pasirinkime kitame pliaže – Praia do Pinhao.

Mažoje, jaukioje, uolų apsuptoje vietelėje buvome vos keli poilsiautojai.

Nieko nelaukę, kaip maži vaikai, pasileidome į vandenį, kurio temperatūra buvo apie 20 laipsnių. Vietiniams gal ir per šalta, o mums, šiaurės žmonėms, – pats tas.

Beje, būnant Algarvėje, būtinai pasitepk kremu nuo saulės, nes ji pavasarį labai intensyviai kepina. Mes į tai numojome ranka, dėl ko stipriai nusvilome savo baltą skūrą. Mums svarbiau buvo šokinėti per bangas, galynėtis su jomis ir vienas su kitu. Tokia šelmiška nuotaika buvo apėmusi.

Atsigaivinę Atlante, patraukėme toliau tyrinėti vietovės.

Vaikščiojant, sužavėjo prabangios vilos, stovinčios ant uolų. Ar norėtum kasdieną pro langą matyti bekraštį vandenyną? Aš labai norėčiau 🙂 .

Besvajojant apie gyvenimą su vaizdu į vandenyną, pasiekėme Ponta da Piedade paplūdimį, kuriame stūksančios uolos badė dangų.

Aukščiausia jų – net 20 metrų. Ant kai kurių užsiropščiau ir aš. Juk iš aukštai vaizdas yra geresnis 🙂 .

Mačiau Praia da Balanca pliažą, kuris taip viliojo vėl išsimaudyti, bet atsispyrėme – norėjome kuo daugiau apeiti.

Nusigavome iki Praia de Porto de Mos paplūdimio, kur uolos – jau kitokios struktūros – nebe gelsvos, o baltos ir kažkiek primenančios Sicilijoje esančius Turkų laiptus.

Ten dar kartą išsimaudėme ir pasidžiaugėme ramybe – praėjo vos vienas kitas žmogus. Atostogauti pavasarį man patinka būtent dėl to, kad būna mažiau žmonių (tai netaikoma Sintrai, į kurią jau tokiu laiku plaukia minios turistų).

Nors ne visus gražiausius Algarvės gamtos kampelius pamatėme, nusprendėme, kad būtinai dar čia sugrįšime. Ir net pasižymėjome naujas vietas, į kurias užsuksime:

• Praia da Marinha
  • Benagil Sea uola ir Praia de Benagil paplūdimys
  • Vale Covo paplūdimys

Tad, Algarve, lauk mūsų sugrįžtant 😉

Nazaras, Rokos kyšulys ir Algarvės regionas beprotiškai sužavėjo, nepraleisk šių vietų ir tu. O jeigu gali Portugalijai skirti ilgesnes atostogas, tuomet bent savaitę pailsėk Madeiros saloje, apie kurią jau rašiau anksčiau. Šis gamtos kampelis man yra mylimiausias visoje Portugalijoje ir vienareikšmiškai vertas aktyvių keliautojų dėmesio.

Pasidalink:

Susiję įrašai

Ar liaupsės Lisabonai – pagrįstos?

Lisabona - vienintelė Europos sostinė prie Atlanto vandenyno, apie kurią girdėjome labai daug gerų atsiliepimų. Norėdami įsitikinti, ar tos liaupsės

TOP4 istorinės Portugalijos vietos

Planuojant bet kurią savarankišką kelionę ir dėliojant maršrutą, būtina atsižvelgti į atostogų trukmę. Jei nori pamatyti įdomiausius šalies objektus ir

Ką nuveikti Porto mieste per parą

Kelionės po Portugaliją dažniausiai prasideda arba baigiasi Porto mieste, kuriame yra vienas iš šalies oro uostų. Nors tai tranzitinis miestas,