TOP4 istorinės Portugalijos vietos

Planuojant bet kurią savarankišką kelionę ir dėliojant maršrutą, būtina atsižvelgti į atostogų trukmę. Jei nori pamatyti įdomiausius šalies objektus ir dar pailsėti prie jūros, o turi tik savaitę, faktas, kad visų šalies lankytinų vietų neapvažiuosi. Ir nereikia. Juk atostogos yra skirtos pojūčiams, geroms emocijoms, o ne bėgimui. Tad išsirink tuos objektus, kuriuos būtinai nori pamatyti, o kitus pasižymėk kaip alternatyvą, jei liktų laiko. Pavyzdžiui, jei vietoje kelių dienų gulėjimo prie jūros, lepintis saule nutartum tik dieną. Aš visada savo programoje susidėlioju must see objektus ir tuos, kuriuos norėčiau aplankyti, jei bus laiko pakeliui. Ne išimtis ir kelionė po žemyninę Portugaliją.

Portugalijoje yra daug nuostabių istorinių objektų, bet tikrai neverta lėkti strimgalviais ir viską žiūrėti. Aš išskyriau TOP4 istorines vietas, kurios man labiausiai patiko dėl autentiškumo ir portugališkos dvasios. Rekomenduoju jų nepraleisti ir tau.

BATALIJOS VIENUOLYNAS

Pats įspūdingiausias istorinis objektas pakeliui link Lisabonos yra Batalijos (Batalhos arba Santa Maria da Vitoria) vienuolynas.

Ši vieta yra yra įtraukta į UNESCO paminklų sąrašą. Ruošdamasi kiekvienai kelionei, visada susirandu UNESCO objektus ir stengiuosi juos aplankyti. Nusivilti beveik netenka, todėl rekomenduoju ir tau visada peržvelgti šalies paveldo vietas.

1385 m. rugpjūčio 14 d., netoli tos vietos, kur dabar stovi vienuolynas, Portugalijos karalius nugalėjo Kastilijos kariuomenę Aljubarrota mūšyje. Iškovota pergalė išsaugojo karaliaus sostą ir užtikrino Portugalijai nepriklausomybę nuo Ispanijos. Portugalijos karaliaus Joao I padėkojo už pergalę Mergelei Marijai ir ta proga pastatė vienuolyną. 1834 metais kompleksas perėjo karališkojo iždo žinion.

Vienuolynas buvo statomas beveik du šimtmečius. Dėl ilgų statybos darbų, ansamblyje persipina gotikos, manuelinis ir net renesanso architektūriniai stiliai. Štai kodėl šis vienuolynas yra toks unikalus.

TOMAR

Važiuojant maršrutu Porto-Lisabona (ar atvirkščiai) būtinai užsuk į tamplierių ordino miestelį Tomar.

Tomaro pilis ir 19 amžiuje pastatytas Kristaus vienuolynas (Convento do Cristo) man yra vieni gražiausių istorinių objektų visoje Portugalijoje ir atsiduria antroje must see sąrašo vietoje.

Tvirtovės paskirtis buvo apsaugoti Portugalijos žemę nuo arabų įsilaužimo. Vėliau ši pilis tapo Portugalijos karaliaus Manuelio rezidencija. Karaliaus vardas buvo siejamas su labiausiai įsimintinais pilies dizaino pokyčiais, kuomet pilis buvo išpuošta manuelinio stiliaus fragmentais – sudėtingais raižiniais ant mūro. Tai portugalų vėlyvosios gotikos stilius.

Taip pat Tomaro pilis laikoma viena iš svarbiausių pilių Portugalijoje dėl neįprastai suapvalintų bokštų.

Be pilies ir vienuolyno, taip pat dėmesį patraukė , 17 amžiaus Pegoes akvedukas, ant kurio taip norėjosi užsiropšti, bet, deja, šios idėjos neįgyvendinau, nes laukė kitas įspūdingas statinys.

ALKOBASA

Trečias  istorinis objektas yra vidurio Portugalijos miestelyje Alkobasa tarp Alcao ir Baca upių. Alkobasa vienuolynas (Mosteiro de Santa Maria de Alcobaca) – tai didžiausia bažnyčia ir vienuolynas Portugalijoje.

Vienuolynas buvo įkurtas 1153 m., o baigtas statyti – 1223 m. ir tapo vienu iš turtingiausių ir galingiausių šalyje. Jame net 999 vienuoliai pamainomis nepertraukiamai laikė mišias.

Ši vieta yra įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą ir yra viena lankomiausių visoje Portugalijoje.

SINTRA

Vienuolynų šiam kartui užtenka. Dabar pereikime prie pilių, kurios užbaiga mano TOP4 sąrašą.

Jei teko viešėti Portugalijoje arba domėtis ja, turbūt jau būsi girdėjęs (-usi) apie Sintra miestelį. Jis yra pusvalandis kelio mašina nuo Lisabonos. Turistai plūsta pažiūrėti, kur kažkada gyveno ir atostogavo daugelis Portugalijos karališkųjų šeimos narių bei aristokratų.

Įspūdingiausi viso miestelio objektai yra Kinta da Regaleira (Quinta da Regaleira) rūmai ir Pena pilis. Taip pat verta užlipti ir į Maurų pilį. Apie kiekvieną jų – plačiau.

Kinta da Regaleira rūmai

Atvykę į Sintrą, mašiną palikome netoli Kinta da Regaleira rūmų, nuo kurių ir pradėjome pažintį su pilimis. Turbūt nebenustebinsiu – visų dvaro statinių architektūroje vyrauja manuelinis stilius. Rūmai sudaro kompleksą, kuriame kiekviena detalė yra apgalvota ir turi prasmę.

Urvai, šuliniai, bokštai, sodai, skulptūros, rūmai bei Šventosios trejybės koplytėlė turi užuominų į Dantės Dieviškąją komediją.

Kaip, pavyzdžiui,  šulinio, kuris spirale leidžiasi 27 metrus gilyn į žemę, devyni ratai simbolizuoja devynis pragaro ratus, devynias skaistyklos dalis ir devynis rojaus dangus.

Jei istorija ir architektūra yra tavo aistra, tuomet norint atidžiai apžiūrėti Kinta da Regaleira kompleksą, reikia jam skirti beveik pusę dienos.

Pena pilis

Kadangi mes nesame dideli meno žinovai, tad Kinta da Regaleira rūmų teritorijoje praleidome ne pusę dienos, o kelias valandas. Ramiai atsigėrę kavos, pėsčiomis pajudėjome link Sintra miesto centro, iš kur turėjome autobusu važiuoti link Pena pilies. Žinoma, iki jos būtų galima eiti ir pėsčiomis, bet neturėjome daug laiko, todėl nusprendėme rinktis viešą transportą. Cha! Ne viskas priklauso nuo mūsų valios. Minios žmonių laukė autobuso. Mes būtume įsėdę, geriausiu atveju, į trečią, todėl išvažiavome su vietinių siūlomu mašiniuku.

Penos rūmai yra garsiausia Portugalijos pilis dėl savo spalvingos išvaizdos ir įspūdingos vietos: ji stūkso ant aukščiausio kalno virš Sintros miesto ir yra matoma iš visų aplinkinių vietovių.

Penos rūmų istorija prasidėjo viduramžiais, kai čia buvo pastatyta koplyčia, skirta Penos poniai. Koplytėlės buvo maža, todėl buvo įrengtas vienuolynas, o vėliau išdygo ir pilis. Gaila, kad aš – ne ponia, turėčiau savo pilį ir vargo nematyčiau.

Nors pastato fasadas yra išskirtinis dėl savo ryškių spalvų ir manuelinio bei maurų architektūros stilių elementų, vidus yra pakankamai kuklus.

Maurų pilis

Apžiūrėjus pasaką primenančią Pena pilį, turą baigėme Maurų pilyje (Castelo dos Mouros), kuri buvo pastatyta 10-ajame amžiuje. Iki jos ėjome pėsčiomis.

Ant aukščiausios kalvos yra išlikusios pilies gynybinės sienos, kurias nors ir buvome pavargę po visos dienos, vis tiek apėjome.  Sienos, supančios pilies bokštus, primena Didžiąją Kinijos sieną. Tik sakoma, kad nuo Maurų pilies atsiveria gražesnis vaizdas nei nuo Kinų sienos.

Apžiūrėjus slėnius, tuk-tuku (triratė transporto priemonė, vairuojama vietinio) grįžome iki mašinos, nes pėsčiomis eiti nebeturėjome jėgų – išvargino turistų eilės. Sintroje lankėmės pirmadienį. Atkreipiu dėmesį, kad tai – pati blogiausia diena šiai vietovei. Lisabonoje pirmadieniais ne visi lankytini objektai dirba, todėl turistai masiškai važiuoja į Sintrą. Rekomenduoju rinktis kitą dieną, kad išvengtum didžiulių spūsčių ir sutaupytum laiko.

Tokios yra mano TOP4 istorinės Portugalijos vietos, o kokios yra taviškės?

P.S. Šiame įraše nepaminėjau Lisabonos istorinių vietų. Apie jas papasakosiu kitą kartą, kadangi Lisabona nusipelno atskiro įrašo 🙂

Pasidalink:

Susiję įrašai

Gražiausi gamtos kampeliai prie Atlanto

Portugalija yra išskirtinė architektūra ir istorija, bet ne ką mažiau ir savo gamtos unikalumu! Sėdint ant uolos, į kurią Atlanto

Ar liaupsės Lisabonai – pagrįstos?

Lisabona - vienintelė Europos sostinė prie Atlanto vandenyno, apie kurią girdėjome labai daug gerų atsiliepimų. Norėdami įsitikinti, ar tos liaupsės

Ką nuveikti Porto mieste per parą

Kelionės po Portugaliją dažniausiai prasideda arba baigiasi Porto mieste, kuriame yra vienas iš šalies oro uostų. Nors tai tranzitinis miestas,

3 Replies to “TOP4 istorinės Portugalijos vietos”