Ką nuveikti Porto mieste per parą

Kelionės po Portugaliją dažniausiai prasideda arba baigiasi Porto mieste, kuriame yra vienas iš šalies oro uostų. Nors tai tranzitinis miestas, bet jame verta stabtelti, kad pažintum  šį antrą pagal dydį Portugalijos miestą, neoficialiai dar vadinamą šiaurės Portugalijos sostine. Jame apstu muziejų, bažnyčių, galerijų, į kurias verta užsukti, jei šiame mieste praleidi daugiau dienų. Kadangi mes Porto mieste praleidome parą, dalinuosi mūsų must do sąrašėliu, kuriuo rekomenduoju pasinaudoti.

Paplaukiok Douro upe

Vienas iš turistų traukos objektų – Douro upė, kurioje nuo pat ankstaus ryto pradeda ratus sukinėti vienas paskui kitą įvairiausio dydžio ir spalvų laivai. Mes taip pat nepraleidome progos miestu pasigrožėti iš vandens. Pasiplaukiojimas (kaina vienam apie 13-15 eur) nesiskyrė nuo eilinių pasiplaukiojimų bet kuriame Europos mieste, bet vanduo mus traukia ir nepraleidžiame progos būti arčiau jo.

Užlipk ant Dom Luis I tilto

Laivu praplaukėme XIX a. pabaigoje pastatytą Porto simbolį – Dom Luis I tiltą. To neužteko, todėl po turo laivu, nupėdinome iki tilto ir perėjome juo. Ant tilto atsivėrė vienas įspūdingiausių miesto vaizdų, kuriuos būtina įamžinti.

Jei bijai aukščio, tuomet pereiti upę gali tilto pirmu aukštu. Beje, tai nėra tik pėsčiųjų tiltas, juo taip pat važiuoja transporto priemonės, tad, pozuojant nuotraukai, neišsigąsk, kai plaukus pakedens lekiančio tramvajaus vėjas 🙂

Pasivažinėk tramvajumi

Mums plaukus pakedeno tramvajus, kai juo važiavome centrinėmis miesto gatvėmis. Užbėgsiu įvykiams už akių ir pasakysiu, kad Lisabonoje taip pat išmėginome senovinį tramvajų. Bet jei iki Lisabonos nekeliausi, tai pasinaudok proga ir įsėsk į jį Porto mieste.

Užsuk į Estacao Sao Bento traukinių stotį

Dar viena populiari susisiekimo priemonė – traukiniai, bet jais važiuoti nebūtina. Užtenka aplankyti Estacao Sao Bento traukinių stotį ir ją patyrinėti. Sienos pasakoja vis skirtingą istoriją, nes yra papuoštos tradicinėmis portugališkomis azulejo plytelėmis, kurios yra Porto išskirtinumas. Va, prašau, nereikia jokių muziejų – traukinių stotis jau kaip muziejus!

Apžiūrėk Igreja do Carmo  ir Ildefonso bažnyčių plyteles

Kiti populiarūs objektai, atstojantys muziejus, yra Igreja do Carmo  ir Ildefonso bažnyčios. Pastaroji bažnyčia yra padengta iš maždaug 11 000 plytelių!

Išsirink gražiausiai dekoruotą senamiesčio namą

Beskaičiuojant bažnyčios plyteles, akis patraukė kitas pastatas, išpuoštas azulejo plytelėmis. Po to – trečias, ketvirtas ir… dar daug namų, dekoruotų šviesiai ar tamsiai mėlynomis spalvomis. Aš bandžiau išsirinkti gražiausiai papuoštą statinį, bet galva apsisuko… O kur dar kiti architektūriniai stebuklai: baroko, romėnų, gotikos ir neoklasikinio stiliaus deriniai. Beje, kai kurie namai yra pastatyti XVII – XVIII a., o tai mane paskatino išlandžioti visas jaukias senamiesčio gatveles.

Apsilankyk Ribeira rajone

Iš senamiesčio išlindome į Porto miesto simbolį – Ribeira rajoną, įsikūrusį prie Douro upės.  Vaikštant palei upę, nespėjau visur žvalgytis: spalvoti namukai ir toks pat spalvotas vietinių gyvenimas. Kas skalbinius virš turistų galvų džiausto, kas pila vandenį nuo dulkių prie pat kojų, o kas karštai santykius aiškinasi prie atviro lango. O kvapai taip viliojo užklysti į vietinę kavinę.

Nors Portui galėjome skirti tik parą, skubėti neketinome: įsitaisėme prie mažyčio staliuko, užsisakėme portveino, kurio pavadinimas kilo nuo Porto miesto, ir romantiškai žiūrėjome į upę raižančius laivus, į už tiltų besileidžiančią saulę.

Išgerk vyno ir nepraleisk linksmybių su vietiniais

Palydėję saulę, grįžome į centrą. Dienos klaidžiojimai po miesto gatveles baigėsi, bet linksmybės – tikrai ne. Porto gyvenimas verda ne tik dieną, bet ir naktį. Barai yra pilni ne tik turistų, bet ir vietinių. Benaktinėdami, užklydome į kažkokios jaunimo grupės koncertą, ten ir pasilikome. Pietiečiai moka gyventi atsipalaidavus. Ir mes galime taip pagyventi, bent per atostogas 😉

Pasidalink:

Susiję įrašai

TOP4 istorinės Portugalijos vietos

Planuojant bet kurią savarankišką kelionę ir dėliojant maršrutą, būtina atsižvelgti į atostogų trukmę. Jei nori pamatyti įdomiausius šalies objektus ir